kodu: η μάχη του Μαραθώνα

 
Μάχη του Μαραθώνα

Πέρσες: Ωχ! Μας επιτίθενται!;

Τη 12η του Σεπτέμβρη του 490 π.Χ ο Μιλτιάδης πρόσταξε τους Αθηναίους και τους συμμάχους τους, τους Πλαταιείς να κινηθούν κατά του εχθρού στην πεδιάδα του Μαραθώνα. Οι “τρελλοί” – όπως τους αποκάλεσαν εκείνη τη στιγμή οι αντίπαλοί τους – έκαναν έφοδο και επιτέθηκαν στους Πέρσες. Με μια στρατηγική κίνηση που έχει μείνει στην Ιστορία για την ευφυΐα της, αφού πρώτα απώθησαν τα άκρα, στη συνέχεια οι Έλληνες περικύκλωσαν το κέντρο των Περσών.

Στη μάχη σώμα με σώμα οι Έλληνες αποδείχθηκαν ικανότεροι και έτρεψαν τους Πέρσες σε φυγή. Η υποχώρηση οδήγησε τους Πέρσες στα πλοία τους, όπου και επιβιάστηκαν μετά από σκληρή μάχη που κόστισε νεκρούς και στους Έλληνες. Τα πλοία σάλπαραν και η πεδιάδα έμεινε Ελληνική σημαίνοντας τη νίκη της Ελληνικής συμμαχίας. Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το άρθρο στη Βικιπαίδεια.

Kodu εναντίον Μηχανής

Οι Έλληνες-Kodu βρίσκονται απέναντι στους Πέρσες-Μηχανές στην πεδιάδα του Μαραθώνα:
  1. Πατώντας το <Space> οι Kodu θα παραταχθούν στις θέσεις μάχης,
  2. Οι Μηχανές τοποθετούνται με το πλήκτρο Αριστερό-<CTRL>,
  3. Οι Kodu επιτίθενται πρώτα κεντρικά, με το πλήκτρο <Α> και
  4. στη συνέχεια πλευρικά, με το πλήκτρο <Β>.
Παρακολουθούμε τη μάχη:
  1. Οι Μηχανές, η μία μετά την άλλη τρέπονται σε φυγή, καθώς ο “δείκτης υγείας” τους πέφτει χαμηλά.
  2. Οι Kodu, ανελέητοι, τις καταδιώκουν ως τα πλοία.
  3. Τα πλοία τελικά θα σαλπάρουν και
  4. οι Kodu γυρνούν στις θέσεις τους, κουρασμένοι αλλά νικητές!

Μερικά από τα κρίσιμα σημεία της δραστηριότητας για τη δημιουργία της προσομοίωσης:

  • Μελέτη του ιστορικού πλαισίου και της ίδιας της μάχης και της σημασίας της: ο τρόπος παράταξης των δύο πλευρών, η στρατηγική τους, τα όπλα τους και η έκβαση της μάχης.
  • Μελέτη της γεωγραφίας της περιοχής του Μαραθώνα και αποτύπωση των βασικών χαρακτηριστικών της στον κόσμο που καλούνται να δημιουργήσουν τα παιδιά. Τα γεωγραφικά στοιχεία της περιοχής είναι σημαντικά στην έκβαση της μάχης.
  • Κατά προσέγγιση αντιστοίχιση των πραγματικών χαρτών και των μαθηματικών αναλογιών/κλιμάκων στη δημιουργία του χάρτη. Οποιεσδήποτε παραδοχές μπορούν να τεκμηριωθούν.
  • Μελέτη της έννοιας της μεταβλητής στο Kodu, της έννοιας της κατάστασης και της σελίδας. Η τελευταία χρησιμοποιείται στο Kodu για την απεικόνιση μιας κατάστασης και για μετάβαση σε επόμενη. Μελέτη του «δημιουργούμενου» αντικειμένου καθώς και του μονοπατιού.
  • Κατασκευή του σεναρίου και της ροής του παιχνιδιού με βάση όλα τα παραπάνω
Σύνδεσμος στο αρχείο της προσομοίωσης στο αποθετήριο του Kodu, The battle of Marathon v01.
Οι Πέρσες τρέπονται σε φυγή

Οι Πέρσες τρέπονται σε φυγή

Αυτό το περιεχόμενο αναρτήθηκε στο eschool+ και ετικέτα , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.